Ezek a modellek most a top import autók használtan
3-as BMW-t nyugatról? Nem, az már annyira 2016.
3-as BMW-t nyugatról? Nem, az már annyira 2016.
Megtört a használtautó-piac lendülete az első három hónapban. Az elsődleges forrás, a használtimport jelentősen visszaesett a tavaly 24 százalékos növekedéshez képest.
Ha a divatossági faktort leszámítjuk, és hosszabb távra tervezünk, akkor az egyterű autók mindenképpen, amelyeknek az utóbbi időben lefele megy az ára, de átlag alatti mértékben drágulnak a kis- és miniautók is.
Mind a két elsődleges forrás, az importautók beáramlása és az itthoni, új autót régi autóra típusú adásvétel is lelassult az idei harmadik negyedévben.
A tapasztalatok szerint a főleg Franciaországban és Németországban nagy területeket érintő árvizek után sokan próbálnak akár Közép- és Kelet-Európában is túladni vízkáros gépkocsijukon.
Áprilisban első ízben fordult elő, hogy egyetlen hónapban több mint 12 ezer használt autót regisztráltak az országban. Viszont egyre idősebb kocsikat hoznak.
Folyamatosan nő az adásvételek száma, és az átlagár is. 2016 első negyedévében is töretlenül emelkedik a használtautó-index.
Mind az újautó-importőrök, mind a legnagyobb használtautó-kereskedő cégek 10 százalékos növekedést várnak saját piaci szegmensükben az idei évre. A javuló pénzügyi mutatók mellett, a nagyon elöregedett autópark is hajtja a cseréket.
Az idén is rekordot döntött a használt autók behozatala. Várakozások szerint az év végéig 123 ezer importautó kerül az országba. Ez azt jelenti, minden ötödik, idén gazdát cserélő használt autó már külföldről érkezett. Miközben a belföldi adás-vételben az Opel és a Suzuki a favorit, addig az importban a Volkswagen és a Ford.
Az egyre idősödő autókínálat kezd érényesülni az árakban, amihez csatlakozik az erősebb forint és némi kereslet-visszaesés is.
Az árak a forintárfolyam romlásának és az illetéktörvény változásának köszönhetően nőnek.
Az autós óratekerőket csak tettenérés esetén lehetne érdemben perelni, ilyenre viszont még egyszer sem volt példa.
Lényegében papírok nélkül hozzák be a kocsikat, amihez itthon írnak egy adásvételi szerződést. Ezzel megússzák a környezetvédelmi termékdíjat, az áfát, a nyereségadót és az iparűzési adót.
A vagyonszerzési illeték januári bevezetése óta megdrágult import felfelé nyomta a belföldön kínált használt személyautók árát is.
Meghaladhatja a 70 ezret az idén behozott használt autók száma.
Miközben konstans módon havi 3-4 ezer új autót értékesítenek itthon a kereskedők, a használtautó-import szinte minden hónapban új csúcsot dönt. A használtpiaci átlagárak el is indultak felfelé.